måndag 17 september 2012

Kretslopp och Borås Challenge

Hela helgen har gått i ett svep. Lördagen var tillägnat Kretsloppet där vi deltog. Min man hade ett lag med sitt jobb och vi var tolv stycken som sprang. Känns alltid lite roligare att göra något sånt här i lag. Då känner man inte sig så ensam. Fast ensamma var vi inte. Över 5000 löpare, det var rekord.
Min insats var att ta mig runt de 10 km och komma i mål. Jag har inte sprungit många meter som träning plus att min uppladdning inte varit den bästa. Jag lyckades pricka in och ha ett nytt jympapass tidigare på veckan så jag hade riktigt mycket träningsvärk i benen redan innan loppet.
Jag tog mig runt på cirka 1:08 (jag hade inget chip så exakt tid vet jag inte).

Team Vindspelet innan loppet.




Efter loppet hade vi after-run hemma hos oss. Vi åt lasagne och drack öl - smakade riktigt bra efter prestationen! Vi hade några duktiga löpare runt 0:45 och vi hade som mål att förbättra lagtiden från förra året. Då hamnade vi på 51:a plats av 152 lag. Dock är inte lagresultaten klara än så vi vet inte om vi lyckats.

Söndagen spenderade vi på Herrljunga GK och spelade Borås Challange. En riktigt rolig tävling med fantastiskt prisbord. Jag och Patrik spelade ihop och jag tycker att vi började riktigt bra. Dock höll vi inte ihop det varför det inte blev några priser för oss. På prisutdelningen senare på kvällen som hölls på Brasseriet fick vi dock en magnumflaska vin på lotterna vi köpte. Vi får dela den över en middag någon dag framöver.

Så med denna späckade helg har det inte blivit mycket smycketillverkning, men veckan som kommer får bli desto effektivare, då det närmar sig höstmarknad.

Ha det gott,
Mamma&jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar